Lördag em.

Har kommit hem från att varit hos Maya i Rabbalshede. Hon hade en vinkväll med nära och kära och jag hade med mig Lapoteri och tupperware. Vi hade en trevlig kväll med skratt och samtal. Jag fick en bokning i Dingle och där har jag aldrig varit och demat förrut. Det är bra att komma ur kommunen och etablera nya kontakter. Det är urkul att dema produkter som man tycker om. En del vill enbart köpa keramik, några enbart tupperware, men oftast vill man ha båda.  Keramiken liger mig varmt om hjärtat och det skall jag satsa på bara jag blir frisk. Tupperware kommer jag ha kvar och dema någon gång ibland. Hur man än ser på sakern så är tupperware så etablerat hos gemene man, men som sagt det ena utesluter inte det andra.
Janne skall göra en god middag och bjuda på ett glas vin. Det kommer att bli fläskfilé och potatisgratäng med kokt sparris som tillbehör. Jag såg bbc food en dag och där grillade dom vittbröd som var indängt med olivolja. Dom strödde över flingsalt och stekte det i en grillpanna på spisen. Detta skall vi pröva, ett enkelt recept och det passar mig. Jag skall ta lördagkväll, men imorgon måste jag göra ett arbete som handlar om kultur. Jag skall skriva ett brev till en person i ett annat land och berätta om kulturen runt mig och även om en tradition. Jag skall välja något från Dalarna. Dalarna är ett väldigt traditonsbundet landskap och det kan vara kul att fördjupa sig i deras kultur.
Kultur kommer från lat och betyder odla. Många ggr tror man att det är teater etc som är kultur, men det är faktiskt kultrur att vara människa. Kultur är skapad av en männsika. Det är intressant att tänka till och gnugga geneknälarna lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0