sen måndag kväll

På förmiddagen kom Maya och fikade. Det var jätte trevlig. Hon är en go ny kompis som jag har tagit till mig. Jag har också jobbat med mitt arbete i människan socialt och kulturellt. Jag jobbar med kulturen i Dalarna och traditionen runt fäbolivet som var förr. Det är intressant att fördjupa sig i olika traditione och kulturer. Arbetet skall vara klart till torsdag morgon och det blir det. Jag vill ju som vanlig göra så bra ifrån mig som möjligt. Ikväll har jag varit på fullmäktigemöte. Det var ett långt möte. Det är det alltid när man skall gå igenom budgeten. Det är inte lätta bitar men man måste tänka förnuftigt och det är inte lätt när det är pengar som styr. Tänk hur det är att fördela ekonomin över en månad med sin egen plånbok. I kommun kan det hända vad som helst. Det kan räcka med flera placeringar av barn, missbruk, gamla som blir sjuka etc så spräcks en budget. Finns det då inte marginaler i en nämnd kan det bli stora problem. Så ni skall veta det är inte alltid lätt att vara politiker och ta rätt beslut,  när hjärtat säger ett och plånboken säger ett annat.
Imorgon är det Barn och utbildningsnämndens möte. Jag måste sova nu. God Natt!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: May Britt

Behöver du låna boken??

2008-11-18 @ 09:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0