Söndag kväll

Det är mörkt och trist ute och det regnar förståss. Det är skönt att slippa vara ute. Man börjar längta till att sätta fram ljustakarna i fönstret. Det blir ljust och fint.
Igår var vi på inflyttningsfest hos Ann-Catrine och Hans. Vi hade jätte trevligt. Dom har flyttat till Hamburgsund.
Jag har inte gjort så mycket, men två äpplekakor har jag ialla fall bakat. Det blev pizza för ingen av oss hade lust att laga middag. Visst blir man trött och sliten dagen efter.




En tillbakablick i mitt arkiv. Bilden är från mitt 50-års kalas. Syrran och Janne får vara med på ett hörn.
Janne fick maten sist. Han var med och servade och fick igång allt, så nu smakar det nog gott med älgstek och potatisgratäng. Dick Brahm gjorde maten. Han är jätte duktig kock.


Nu ser ni herr och fru Anneflod, med barn.



Ett mysigt kort. Synd att det är lite suddigt. Det är så kul att titta och se tillbaks på denna underbara dag när Tony och Viktoria sa ja till varandra. Moa myser men Max ser undrande ut. Visst är dom fina.



Mikael kompade Yvette. Moa lutar sig tillbaka och lyssnar på Mikael. Maj-Britt börjar nog bli trött. Hon hade foglossning så det var säkert jobbigt att stå. Imagen låg en liten Wilma. Hon såg dagens ljus 24 oktober, tror jag det var.



Yvette sjöng helt underbart. Tack Yvett för allt som du gjorde för Vicky och Tony. Yvette var toasmadam och var jätte duktig. Bröloppet blev jätte kul och det blev ett minne för livet.

Det har hänt så mycket detta året. Det har pendlat mellan hopp och förtvivlan, så nu kan det bara bli bättre och bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0