Lycka

Jag har precis sett färdigt på Malou efter 10. Det är ett jätte bra program. Varje vecka är det ett tema med flera intressanta inslag. När dom pratade om lycka idag kände jag en enorm lycka när jag tänker på mina barnbarn. Känslan av att ha sina tre barnbarn runt sig, som i lördags när jag var hos Vicky. Moa sitter bredvid mig hela tiden, Max med ett ben som går hela tiden ,Tim med sina stora ögon och sina försök att börja gå. Det är LYCKA. Lycka går inte att köpa för pengar, utan den finns runt omkring en. Lycka är att ha marginalen på rätt sida, med det menar jag Jannes olycka. Det hade kunna gått hur galet som helst om inte den där lilla turen finns med i ens liv. Nu kanske ni undrar hur jag kan se det som tur att råka ut för en olycka. Det gör jag inte men när olyckan är där, behövs det lite tur för att det inte ska gå helt åt helvete.
Det var en man som heter Bengt Felander(jag tror det var så han hette) som jobbar som kreativkonsult som också sa lite bra ha saker att tänka på. Han sa att vi har svaren i oss. Jag är i en förändringsprocess i livet så jag är nog väldigt mottaglig för rätt saker. Jag mår bra av att skapa, så jag är i alla fall på rätt väg. Får se om den blir rak eller krokig. Jag har visioner, men om dom är genomförbara vet jag inte, men dom driver mig vidare. 
Att jag behöver ändra min situation beror på min värksituation. Det är inte kul, men man får gilla läget, annars kommer man inte vidare. Det tar sin tid att bearbeta alla de faser  när man hamnar i en förändringssituation (ej självald). Det är samma faser som man går igenom i alla kriser som dödsfall arbetslöshet etc, men naturligtvis kan dom vara mer eller mindre jobbiga, men man måste igenom dem. Kris betyder ju utveckling så något gott har alltid att tillföra. Lättare att se det med facit i handen. Jag är inte där än, men jag har varit med om kirser i livet, så jag vet att det är så.
Idag skall jag ta tag i bokföring. Jag måste bli bättre på att inte skjuta upp saker. Det är något som jag är bra på att göra. Idag skall jag iallafall lyssna på förnuftet och inte på Ann-Helens uppskjutande röst. Det var en sak som den kreativa konsulten sa att vi har alla svaren innom oss och det håller jag med om. Men om man är lydig och lyssnar på den kloka sidan i sig själv kan diskuteras.
Nu skall jag ringa två samtal, sedan är det en kopp kaffe som gäller och sedan bokföring!!!!!!!!!
Dagens citat: "Lycka är när man lever i nuet som om det är den enda dagen som finns. Då gör man dom rätta sakerna"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0