Torsdag middag

Igår kunde jag leva upp till annhelenskreativa hem. På fm var jag på lapptekniken och em på väven. Vi håller på att sätta upp en väv i ripsteknik. Det är gula, gröna och terakotta färger och det passar perfekt till mitt keramik som jag har i köker. Imorgon skall jag åka till syrran igen. Vi skall gå på Nanne Grönvall. Lördag och Söndag skall jag på utbildning på naruers. Jag säljer för ett företag som heter natures. Jag har det mest till husbehvov, men är det någon runt mig som vill ha tar jag gärna hem. Det är kosttillskott i form av proteinpulver (viktnergång) eller enbart för att må bra, vitaminer etc. Det finns ävern hudvådrprodukter och rengöringsmedet. Allt är miljövänligt. Tyvärr har jag själv inte lyckats gå ner i vikt för jag har inte varit tillräckligt motiverad att börja, men jag vet andra som har gått ner av pulvret. Det som är viktgt för mig är att det är bra produkter. Nog om detta.
Nu skall jag gå över det det som ligger mig varmast om hjärtat, mitt keramik. Jag skall ha en visning i Grebbestad ikväll. Det skall bli urkul. Värdinan har sagt till ca 15 personer, så kommer 10 av dom är jag hel nöjd. Jag gillar verkligen keramiken. Det som jag tycker är bra att man kan köpa kompleterade saker till sitt hem. Tycker man sig själv inte behöva en ny service, kan man köpa keramik för att pynta stt hem. Själv har jag en kakaburk och en blomkruka på köpmansdisken i köket och så har jag sytt en löpare i lappteknik som passar i färger till produkterna. Det har blivit jättefint. Jag må bra av att ha det pyntat runt mig och särskilt om det går i stil och färgerna stämmer.

Jag skall ta ett axplock av bilder från när Janne och ja var i Gävle på kickoff. Först var vi på utbildning i butiken och träffade Åsa och Lennart (ägare) och flera av säljarna ut i landet. Det var en bra dag och en trevlig fest på kvällen.



Båtfatet som Åsa visade upp för oss säljare. Vi blev eld och lågor. Jag har det i både svart och creme. Tänk er räkor i det svarta fatet. Det är urläckert.
Jag gav Irene Ivarsson (gamla bilistentjejen) detta fatet när hon fyllde 40 år. Jag köpte massa olika frukter och la det i fatet. Det blev väldigt uppskattat.
Irene hade tidigare fått pastaskålen av oss anställda i julklapp, så när jag blev bjuden på hennes kalas var det bara båtfatet som gällde. Båtfatet kostar 385:- plus 25:- i expeditionsavgift.

Gratängformar m m


Mitten hyllan är gratängformarna. Jag har båda färgerna och var sin storlek. Det  är bra att kanten är så hög. Det pöser inte över i ugnen. Jag är helnöjd med formarna. Man kan använda dom till servering, brödfat, fruktfat. Det är bara fantasin som sätter gränser. Skålen bredvid är pastaskålen i svart. Den har jag också. Har den även i cream. Mycket användbara produkter.
Storgratängform kostar:360:-
Liten form 290:-
Pasta/salladsskål 265:-



Detta är serien petite. Den finns med grön eller blå kant. Det är den serien som jag har på min köpmansdisk. Färglad.
Visst ser det läckert ut. Vill ni ha en visning kommer jag gärna hem till er

Detta är basico. Jag har en del av dessa i min demoväska.


Den här lampan har jag i gillestugan. Ljuslyktan har jag i köket just nu fast i vit. Finns i svart och vit. Sista party som jag hade sålde jag två svarta lampor. Jag levererade ut den ena lampan igår och kunden blev helnöjd. Hon skulle sätta den på sin långa bänk i köket. Det är så kul men nöjda kunder.

Jag kan intyga att mina kunder blir nöjda med sina köp. Har inte haft någon missnöjd ännu. Är det någon som läser min blogg och vill ha en demo, så hör av er så kommer jag gärna. Natruligtvis får det vara geografiskt möjligt, annars kan jag hjälpa er att hitta en säljare om ni bor någonstans vvårt avlånga land.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0