annandag jul

Skall göra en summering av julen. 23 december hade vi Vickys barn. När hon hade hämtat barnen åkte vi och köpte lite jul mat. Janne och jag hade en jätte mysig uppsittarkväll i lugn och ro. Precis så som man vill ha det. På julaftons morgon åt vi lite julfrukost. Sedan bar det till Bullaren. Vi stannade till hos Birgitta och Micke och önskade dom god jul. Det har blivit en tradition. Jag och Birgitta har träffats sedan vi var barn på julafton.
Sedan bar det till Röande och där blev vi bjudna på ett gott julbord.
Tomten kom och barnen var så förväntannsfulla. De blev nöjda för sina julklappar och allt blev bra.
Juldagen åkte vi till syrran i göteborg. Vi hade inte gratulerat henne på 60-års dagen så vi slog två flugor i en smäll och drog til götet. Jag fick träffa mina goa syskonbarn och jag var så nöjd när jag åkte hem. Dom hade köpt en present till mig för min usk utblidning. Ett jätte fint smycke. Jag blev jätte glad.
Idag och kväll har vi varit på Röane igen och passat barn. Vicky, Tony, Lennart och Marie var på hockey i Karlstad. Jag var glad när dom kom hem helskinnade. Måste erkänna att jag var lite orolig när dom åkte i detta dåliga väglag som var idag, men nu är allt frid och fröjd igen och allt har gått bra. Dom behövde komma hemifrån efter allt julstohej som det blev för dom.
Imorgon drar vi till Dalarna. Det skall bli skönt att komma hemifrån. Har varit en jobbig höst, med skolarbeten högt över öronen. Nu har jag min hälsa att brottas med. Nu tar jag semester och skiter i allt.

Gott nytt år alla ni som läser min blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0