Måndag 23 februari

En ny vecka med nya utmaningar. Denna vecka består av några möten. På tisdag skall jag ha en lapoterivisning och tupperware hos Irene Ivarsson. Skall försöka ha en lapoterivisning i veckan. Behöver ha något att göra.
Har bestämt mig att nu skall jag ner 10 kg. Jag skall ändra lite vanor och börja motionera regelbundet. Jag tror inte att det är så stora förändringar som behövs. Jag skall äta ett till två mål av det proteinpulver som jag säljer.
Tony har börjat dricka pulvret och Gicka skall igång också. Ett bra sätt att bryta ett mönster.
Jag är trött på mitt dumpersdäck som har placerats sig runt min midja. Jag vägde mig i morse och vågen
visade 78,2kg. Det är 10 kilo för mycket för min längd och framför allt för mina dåliga knä.

På torsdag skall jag röntga höger knä och bröstryggen. Det skall bli skönt att göra den rönken. Jag har besvär hela tiden och genom en rönken får man svar om det är något fysiskt problem. Ryggen visade på utslitning och förskjutningar av kotor och beläggningar mellan kotorna. Det får jag leva med. Ortopeden sa att min framtid är sjukgymnastik och värktabletter. Kommer att stelvärka och då släpper värken. Jag frågade min läkare om framtiden och hon sa att det beror på hur jag lever. Får inte jobba för tungt och måste träna regelbundet. En läkare och sjukgymnast kan ju inte göra allt, utan jag måste skärpa mig och förstå att jag skall ta det lugnt. Jag har ju problem med att sätta gränser. Jag skulle tro att kroppen har markerat hit men inte längre, för ryggen larmar så fort jag gör för mycket. Det är tråkigt, men sanningen ljuger aldrig.

Igår hämtade vi Veronica i Vänersborg. Det är alltid kul när hon kommer på besök. Hon har sportlov denna vecka. Vi får se hur veckan fflyter. En dag skall vi åka till Torp och shoppa lite. En dag blir det Strömstad. Det är där som jag skall rönka mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0