Måndag 1 juni.

Idag har det varit varm och skönt. Veckan som har gått har flutit på. Jag har haft fullt upp men min utredning. Den suger, men är otroligt bra. Jag har växt under dessa tre veckor. Börjar tro på mig själv igen. Ok min kropp är inte bra, men jag skall nog fixa detta på något sätt. Var hos ortopeden i måndags och fick ställa de frågor som jag behövde ställa. Blev lite lugnare efter besöket. Jag skall arbetspröva 8 veckor hos Maritn i hans spelbutik i Grebbestad. Kommer att bli kul. Det är roligt att lära sig nya saker. Får se hur det går med kroppen, men man kan ju inte veta förrän man har prövat. På pingstafton var vi på brölopp till Håkan och Annelie. Det var ett trevligt brölopp. Jag och Janne hjälpte till med lite markservice och samtidigt fick vi ju vara med och ha trevligt. Håkan har jag följt sedan han var liten så det var otroligt kul att få vara med.
Jag har bara denna vecka kvar på den första delen av min utredning och den har gett jätte mycket. Bara det att gå hemifrån varje dag har varit skönt. Man blir passiv av att vara långtidssjukskriven. När min sjukskrivning började hade jag inget val. Då var jag jätte dålig och hade ont i kroppen, men nu ser det mer lovande ut. Jag skall bara ha tag på ett jobb där jag slipper att lyfta och jobba med armarna över huvudet. Hur många procent jag kommer att orka får framtiden utvisa.
Det som är viktigt är att jag tror på mig själv och sedan kan det bara bli bra. Jag tror verkligen på mig och min framtid. Något skall det bli. Skulle vara bra om jag hittade ett kontorsjobb, men tyvärr växer dom inte på trä. Jag känner i hela mig att nu är det min tur. Det måste vara min tur nu, Har jag orkat att ta mig upp efter detta år som har gått, så klarar man allt. Jag är en häxa och det börjar jag förstå. Jag ser bara möjliheter nu och inte hinder.

Jag känner mig verkligen nöjd att jag har kommit dit jag är nu. Alla ni som läser min blogg håll tummarna för mig och min framtid.
Kramar på er alla från mig!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0