Söndag

Värmen fortsätter och det är skönt. Har suttit ute och löst korsord i flera timmar. Fick gå in en stund för det suger att sitta i värmen. Janne är på kross i Tibro.

Denna vecka har det hänt lite roliga saker. Janne blev farfar i fredags 26/6. Vi visste att barnet skulle komma den dagen för Eva skulle snittas. Gossebarnet som det nu blev ville inte vända på sig. Allt gick bra och jag vill önska dem allt gott.

Tyvärr fick jag avbrya min arbetsprövning på spelbutiken. Det kändes inte kul. Tyckte det var kul att jobba där, men vad skall jag göra när min kropp inte håller. Efter två timmar knappt började ryggen att säg ifrån. Får hitta någon annan arbetsplats att pröva på. Jag skall ta det lugnt fram till i höst och sedan får jag sätta igång igen. Under tiden skall jag bygga kroppen så mycket jag kan.

Igår åkte vi till torpet och hälsade på Annika och Jan-Åke. Det är lika skönt att komma dit varje ggr. Då får jag känna mig liten och min syrra (stora) pysslar om mig. Kommer att visa kort en annan dag. Har kvar korten i kameran.

I fredags när jag hämtade posten fick jag ett brev från Moa. Gissa om jag blev glad. Då känner man sig rik i hjärtat, trots värke och slit med kroppen. Hon väntar på att vi skall åka till Dalarna och det gör jag också. Max och Moa skall vara med oss en vecka. Då får man verkligen rå om dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0