Lördag 16 maj

Idag för 35 år sedan fick jag mitt körkort. tänk vad tiden går. Veckan har varit bra. Till veckan skall jag börja med momenten och se hur min förmåga är och hur mycket jag kommer att orka. Jag var väldigt trött igår efter att ha gått iväg varje dag. Jag är ju inte van vid att gå hemifrån varje dag, längre. Fast det bara är 4 timmar så suger dom timmarna.
Men jag vill inte ha veckan ogjord. Har lärt mig nya saker och kursledarna och deltagarna är bra och trevliga.
Nu skall jag snart ge mig på mellanvåningen och städa den. Städning är något som jag gör för att det är ett måste. Tycker det är urtråkigt, men skönt när det är klart. Jag vill ha ordning och reda, men har svårt att leva upp till det p g a hur min kropp mår. Jag måste dela upp allt jag gör och det innebär att jag aldrig blir klar. Mitt liv kommer att se ut så. Jag får vara glad för det jag orkar att göra och allt annat som är bra. Jag har ett rikt liv och en dålig kropp. Tänk om jag hade haft ett dåligt liv och en hel kropp då hade det varit annat som hade gjort att jag hade mått dåligt. Det är få förunnade att ha balance på allt och dom som har det reflekterar inte och sätter inte värde på det p g a att dom inte vet om något annat.
Janne har åkt i väg och tränat cross. Blir glad när han tänker på sig själv. Han tänker mer på andra än sig själv. Jag försöker få honom att lägga mer tid på sig själv för att jag ser hur bra han mår då. Han brottas mr ated sin kropp och mår inte bra, han heller. Nu när jag inte får lyfta och jobba tungt får han göra allt som är tungt. Jag har haft svårt för att be om hjälp, men måste göra det för att inte förstöra mig mer. "Det är inte lätt att lära gamla hundar sitta", men jag har inget val. Har brottas med att acceptera min situation och jag tror det kommer att gå bra, fast jag tycker det är urtråkigt att ta det lugnt. Det är inte jag. Jag mår ju som bäst när jag har mycket att göra och gärna när det är lite stressigt, då triv jag, men den kariären är slut nu.
Jag har alltid haft en filosefi att allt ordnar sig och det kommer det att göra för mig också. Ur allt elende föds alltid något gott!!!!!!!!
I kväll skall vi frilla tillsammans med grannarna och det ser jag framemot. Gun skall göra en potatisgratäng och vi har ju en massa älgkött. Visst låter det gott?

Kommentarer
Postat av: viktoria

Hoppas att ni får en trevlig kväll. Här sliter vi som f.n och hoppas att vi kan ta kväll snart.

2009-05-16 @ 15:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0