Tisdag 19 maj

Skall skriva några rader. Dagarna rullar på. Jag håller på med min utredning. Det är jobbigt att få ett kvitto på att man inte fungerar som man har gjort. Det är bara att acceptera. På måndag skall jag till ortopeden och då får vi höra vad han säger. Jag vet ju inte hur allvarligt detta är. Har svårt att förstå problimatiken. Får sortera bort den ena grejn efter den andra och det är bara att inse att så ser min framtid ut. Jag får focusera på vad jag kommer att kunna göra.
Det kommer att ordna sig, men just nu är det jobbigt när allt håller på. Jag pratade med f-kassan idag och undrade vad som kommer att hända med mig om jag inte kommer att klara av att jobba. Hon sa att först undesöker dom alla möjliga vägar för att se om det finns något för mig, men skulle det visa sig att min medicninska bedömning är den att jag verkligen inte kan och att min situation blir förvärrad kan man söka pension. Det heter inte så idag, men jag använder det ialla fall. Vi får se hur det slutar. Jag skulle helst vilja jobba halvtid, med ett anpassat arbete. Det är kul att vara delaktig i ett sammanhang, men visar det sig att jag blir mer skadad än vad jag är då väljer jag att sluta arbeta. Jag orkar inte med mer problem, än vad jag har.
Det skall bli skönt när allt är över. Då skall jag lägga värk och problem på hyllan och blicka framåt. Jag är så trött på att tänka och prata om mig och mina problem, men just nu är min situation denoch jag har behov av att få ur mig allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0