Kattungar

Inatt fick Vickan 5 kattungar. Jag orkade vara med de tre första. När klockna närmade sig 4 var jag tvungen att sova. När det första katten skulle komma gick jag ut. Men när de två andra föddes var jag med. Hon födde bredvid Jannes säng. Vi hade gjort iordning en låda, men den passade inte damen. Innan hon skulle föda gick hon runt och skrek, bet mig och var allmänt jobbig. Inte så konstigt för det gjorde ont.
Jag hade hoppas på en kattunge så att man kunde behålla den, men 5 är helt otänkbart.

Vi har en katt till som skall ha kattungar. Troligen 14 dagar efter Vickan. Nu vet man ju hur det fungerar. Jag är inte så kacksig när det gäller. Har så svårt att se när någon har ont. Själv kan jag ha hur ont som hellst, men andra får inte ha ont. Vickan är min katt och hon betyder mycket för mig. Vilma är Jannes katt.

Skall visa några kort tagit under stolen där hon har fött kattungarna.


Visst är dom fina, mina goa bebisar. Jag har blivit kattmormor. Det är en speciell känsla. Det är första gången som jag har varit med om detta.



Vickan med sina goingar, födda under Jannes klädstol.




Mattes lilla tjej med sina 5 kattungar. Nu är hon inte liten längre. Får ta och sterilisera henne och Vilma så vi slipper en omgång till. Jag har svårt att tänka mig att ta bort kattungarna, men vi kan ju inte ha hur många katter som hellst. Någon vill jag allt behålla. Vi får se vilken.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0