Lite nytt och gammalt

Nu har jag äntligen fått tömt min kamera. Det är lite smått och gott där.

Igår var vi på vuxenkalaset på Röaen. Det var nöjda barn som fick sina presenter. Det är verkligen bonuset på livet när man ser dessa nöjda barn. Moa var runt mig den mesta tiden och jag förstår att hon har längtat efter mig. Har inte träffat barnen speciellt mycket denna sommar. Blir så när man skall jobba och åka bort de helger man är ledig.

Igår kväll kom jag igång och virka. Håller på med en filt i mormorsrutor. Har gjort ett gäng, så jag började så smått att syihop rutorna. Det är i många olika färger och det är ju det som är mormorsrutor. Jag har svart ram och det tycker jag hör till. Läste i en bok och täcket gör en lugnande inverkan om man har samma färg i den rörsta ringen i rutan och det har jag gjort. Har en grön färg. Fotar filten när den är klar.

När jag tömde kameran hade jag tagit kort på mina os-mössor som jag virkade i vintras. Lägger in några kort på mössorna. Janne fick sitta modell. Han valde Leksands IF.s färger. Inget konstigt val för han har ju bott i Leksand.

Nu skall jag dyka ner i mitt bildarkiv:





Här är goingarna. Max har en förmåga tt få konstiga miner på kort. tim ser allt bra fundersam ut och Moa hon bara ler.




Max fick lego av mig och Janne. Han satt troget med sin beskrivning och försökte få ihop flygplanet. Det var så kul att han satt så länge, för det har han inte gjort tidigare. Jag misstänker att Andreas (min älste son) har visat honom. Han är pedagogisk och bra på att förklara. När Anreas var liten satt han timme ut och timme in och byggde lega, så bättre instruktör för man nog leta efter.




Andreas, Mikael, Emma, Peter och Tim. Kaffe på altanen.

Tony, pappafarmor och Andreas.





Här visar Tony pappafarmor något på datan. Janne övervakar det hela.



Farmor Birgitta.

Viktoria vill som vanligt inte vara med på bild, men snart skall jag nog lura henne till det. Föresten jag kom på att jag tog kort på henne när jag fyllde år 14 januari 2010. Jag skall genast hämta en bild på henne. Jag vill ju ha med alla mina barn. Det är ju dom som är absolut närmast hjärtat.



Jag måste ju snart börja leva upp till namnet på min blogg. Annhelens kreativa hem. Har har jag några bevis på att jag har kommit igång med att handarbeta. I vintras drabbades jag som många andra av att vikra os-mössor. Jag har tagit några kort på mössorna och så fickk Janne sitta modell.





Leksans IF:s färger. Passar på en dalmas.



Vilma (katten) vill också vara med.

Nu har jag uppdaterat lite på min blogg. Har några andra tillfällen att visa, men det gör jag vid senare.

kramar från mig alla ni som läser min blogg.-

Kommentarer
Postat av: maggis

kul att du kommit igång med bloggen igen :) dom där mössorna var riktigt snygga kanske kan beställa en i 30års present :D



hoppas allt är bra! ser mysigt ut på kalaset, saknar er.



här är det förkylt så jag blir hemma imorn. ingen ide att pressa sig för att vara andra tillags.



Stora kramar

2010-08-16 @ 19:28:13
URL: http://gorbra.blogg.se/
Postat av: Anonym

2010-08-16 @ 23:26:33
Postat av: Anonym

Du har helt rätt. Är man sjuk så skall man vara hemma. Se hur det har gått med mig. Jo vi hade det kul på kalaset. Saknar dig också. kramar från moster.

2010-08-16 @ 23:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0