Onsdag den 27/1-10

Nu har jag gjort klart mitt bokslut för sotenäs mcc och då har jag bara samhällsföreningen kvar. Det är sista året som jag skall sitta i sista minuten. Man vet inte tillslut vad siffrorna betyder. Jag får väl skylla på att 08 var jag så dålig och 09 gjorde jag klar min undersköterskeutbildning.

Jag träffade f-kassan förra veckan och dom ansåg att jag skall ut och jobba igen. Jag blev så ledsen direkt, men nu har jag fått ett driv i kroppen. Jag skall göra mig oberoende av alla åtgärde som är tänkt för mig. Jag vill inte vara beroende av någon igen. Det dimper ner pappar och blanketter m m och jag hatar det.

Jag kommer söka jobb på öppna marknade och så får jag som alla andra gör vara hemma om jag har ont. Jag har ju varit en sådan person som nästa aldrig är hemma från jobbet. Har svårt att se den möjligheten, men nu får jag tänka om. Jag skall klara detta på något sätt för ingen skall få sätta sig på mig.

Jag har sökt ett nattjobb i strömstad, ett sjuk vick och hoppas att jag får det. Skulle vara en bra början för att se om jag klarar av att jobba inom vården. Går aldrig tillbaks till rasta och preem för de orkar jag inte. Orkar inte jobba utan rast och vila längre det är jag helt säker på ( ialla fall). Ni kan väl hålla tummarna för mig alla ni som läser min blogg.

Jag är ju en sann optimist och vet att det kommer att ordna sig för mig på något sätt. Motgångar ger mig ett driv i kroppen. Där kommer mina häxkrafter fram. JAG SKALL KLARA DET!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: maggis

självklart håller vi tummarna moster, varför skall du inte fixa det här när du har fixat så mycket annat i livet. se bara på din USK examen. kram

2010-01-27 @ 15:48:08
URL: http://gorbra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0