2 veckor med min nya livsstil.

Nu har jag ätit lågkohydratmetoden i två veckor. Första veckan mådde jag jätte dåligt. Andra veckan var mindre jobbig. Jag tycker det är skrämmande att man får i sig så mycket socker att man skall må så dåligt när man lägger om sin kost. Jag har ju inte ätit godis och kaffebröd varje dag. Det kan ha gått veckor emellan att jag har ätit godis. 

Jag är inte helt extrem i mina intag men väldigt noga. Jag har ätit någon frukt under tiden, ca 3, naturell yoghurt och lite mjölk. Fuskat en ggr med en liten bit äppelkaka med vanlijsås och en irish coffe. Det har inte skett någon speciell viktnedgång. Pendala mellen ett ahlvt kilo upp och ner, men det spelar mindre roll just nu. Det som jag tycker ska bli kul att se om man kommer att bli så pigg som alla skriver i sina bloggar. Har slutat med mina tabletter för kolesterolet. Kommer att ta ett prov om några veckor. Har det gått ner så stämmer det att den här kosten är bra för mitt kolesterol. En effekt har jag märkt att magen mår bättre. Känner mig inte uppblåst och bullrig i magen. Känner mig inte tjock som jag har känt mig fram på em. Känner inget sötsug.

Har precis ätit kokospannkakor, med en klick keso och krossade valnötter. Jätte gott!!!!!!!!!!

Receptet:

1 dl kokosflingor (kan mixas eller malas till mjöl)
2 ägg
1 dl grädde.
lite salt

Låt det stå och svälla i 10 minuter. Stek i riktigt smör.

Jag kommer att skriva och hålle er uppdaterad om hur det går för mig. Försvinner min värk eller blir bättre tycker jag att alla ni som mår dåligt i era kroppar.

Ann-Helen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0