Ledig dag idag också

Varit ledig idag också. Sov länge. Har inte gjort speciellt mycket idag. Behöver vila för att orka jobba tre dagar. Tog mig en tur upp i skogen och plockade lite svamp. Hittade både gula kantareller och svart trumpetsvamp. Rensade lite av svampen och hade i maten som jag lagade. Idag blev det en skinkröra med broccolimos.

Receptet:

Blandad svamp
En halv stor lök
gräddädelost efter behag. Jag tog ca 2/3 av osten
2 dl grekisk yogurt och lite grädde
Lite Chili sås
krydda efter smak. Jag tog salt och  pepparmix och lite extra svartpeppar.

Först brynte jag svamp och lök och sedan sedan skinkan. Hällde det i en kastrull och blandade i de resterande ingredienserna. Kokade detta en stund.

Broccolimos:
Broccoli som jag kokade i 2 dl grädde, tills broccolin blev mjuk. Mixade ihop det till en pure. Salt efter behag.

Blev en god middag. Blir behagligt mätt. Tomat och paprika som grönsak.

kan rekomenderas.

Ann-Helen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0